Rajd rowerowy do miejsca ujścia Prosny do Warty – 21.09.2019 r.

W dniu 21.09.2019r o godz. 9oo z Rynku wrzesińskiego w grupie 5 osób wyruszyliśmy w kierunku Pyzdr. Na krótki odpoczynek zatrzymaliśmy się w Zielińcu przy dawnym pałacu z początku XX wieku. Dziś znajduje się tu schronisko dla osób bezdomnych i ogrzewalnia MARKOT.Stan domu z zewnątrz i otaczający go park w stanie dobrym.

Kolejny odpoczynek w Pyzdrach i tu nasze zdziwienie, że w „królewskim mieście Pyzdry” nie ma kawiarni, gdzie można wypić dobrą kawę.

Miejsce ujścia Prosny do Warty znajduje się niedaleko miejscowości Modlica. Warto tu przyjechać, miejsce niezwykle urokliwe.

Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Pogorzelicy, gdzie promem przeprawiliśmy się na drugą stronę Warty do Nowej Wsi Podgórnej. Tutaj jest piękny hotel i restauracja „Dolina Warty” ale niestety w sobotę było zamknięte, kawy znowu nie wypiliśmy.

Do Wrześni wróciliśmy po godz. 16oo zadowoleni z przejechanych kilometrów, było ciepło, słonecznie. Udanym rajdem rowerowym pożegnaliśmy astronomiczne lato.

Trasa rajdu : (70km )

Września → Pyzdry → Zamość → Modlica ( ujście Prosny do Warty) → Ruda Komorska → Pogorzelica → Nowa Wieś Podgórna → Spławie → Cieśle Wielkie → Wszembórz → Kołaczkowo → Grabowo Królewskie → Nowa Wieś Królewska → Kaczanowo → Bierzglinek → Września.