Joga

Opiekun sekcji: Maria Łapawiec

Zajęcia prowadzi: Agnieszka Kwitowska

Joga wywodzi się z Indii i jest jedną z najstarszych tradycji samodoskonalenia i wewnętrznego rozwoju człowieka. Obejmuje zarówno sposoby pracy z ciałem jak i z naszą psychiką i duchem. Hatha joga, którą się na zajęciach zajmujemy to praca z ciałem i oddechem. Świadome wykonywanie pozycji jogi – asan pozwala poznać swoje mocne strony jak i ograniczenia. Praktyka jogi prowadzi do pogłębienia zdolności koncentracji i wyciszenia rozbieganego umysłu. Joga jest sposobem życia dlatego może być praktykowana przez wyznawców różnych religii nie stojąc z nimi w sprzeczności.  Joga przywraca równowagę ciału na poziomie fizycznym i fizjologicznym. Powoduje uelastycznia i wzmocnienie mięśni i więzadeł. Usprawnia pracę stawów. To z kolei wpływa na poprawę funkcjonowania narządów wewnętrznych. Nieodłączną częścią jogi jest pranayama czyli ćwiczenia oddechowe. Wspomagają i pogłębiają efekty praktykowania asan. Prawidłowy oddech dodaje ciału energii. Praktykowanie jogi daje nam uczucie zrelaksowania i odprężenia.

Jeśli jednak myślisz, że joga to nudne, monotonne i powolne ćwiczenia połączone z przesiadywaniem godzinami w pozycji lotosu, to grubo się mylisz.

Ćwiczenia są bardzo urozmaicone. Wpływają zarówno na ciało: wzmacniają się  mięśnie, uelastyczniają stawy, poprawia się ukrwienie ciała,  jak i psychikę: zwiększa się koncentracja, przy zmęczeniu dostaje się zastrzyk energii a przy nadpobudliwości – relaks, wyciszenie, rozluźnienie i uspokojenie.  A jak wspaniały mają wpływ na nasz kręgosłup, o który musimy dbać!!!

„Jesteśmy tak starzy, jak stary jest nasz kręgosłup! ”; „ Zacznij ćwiczyć jogę bo dzięki temu zatroszczysz się o kręgosłup, w którym przechowywana jest cała nasza energia ciała.”

(cytat z książki „Światło Jogi” B.K.S. Iyengar)

%d blogerów lubi to: