Brama Poznania, zwiedzanie ICHOT – 22.11.2018 r.

Dnia 22 listopada 2018 r. o godz. 9-tej 42-osobowa grupa słuchaczy WUTW wyruszyła do Poznania na zwiedzanie muzeum.

Brama Poznania ICHOT jest jednym z najważniejszych współczesnych budynków w Poznaniu. Zadziwia wszystkich architekturą – jest to surowa bryła betonowa do wnętrza której prowadzi ścieżka w kształcie zygzaka. Wnętrze muzeum także stanowią betonowe ściany.

Brama Poznania ICHOT zajmuje się prezentowaniem historii Ostrowa Tumskiego, miejsca ,w którym kształtowała się polska państwowość.

Ekspozycja multimedialna to interaktywna opowieść o przeszłości i dziedzictwie Ostrowa Tumskiego. Jej zwiedzanie przebiega według wielu ścieżek i kontekstów, a w podróży tej towarzyszy zwiedzającemu audio przewodnik. Dzięki niezwykłej grze świateł barw i symboli byliśmy świadkami chrztu księcia Mieszka, zobaczyliśmy, jak powstawała pierwsza polska katedra, poznaliśmy przedstawicieli epoki renesansu, zobaczyliśmy XIX-wieczną twierdzę pruską.

Po obejrzeniu ekspozycji przeszliśmy przeszkloną kładką ( 63 m długości ), która stanowi integralną część Bramy, do budynku Śluzy Katedralnej. W tym miejscu organizowane są warsztaty i wystawy czasowe.

Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Katedry Poznańskiej, która sięga samych początków chrześcijaństwa w Polsce, II połowy X wieku.

W drodze do autokaru zwróciliśmy uwagę na dwa murale – jeden z nich to trójwymiarowy mural-kamienica.

I tak zakończył się nasz wyjazd do Poznania. Do Wrześni wróciliśmy około godziny 14-tej.