Sekcja Nordic Walking

Opiekun sekcji: Maria Łapawiec

Czy chcesz być sprawny, zdrowszy i czuć się lepiej ?
A może chcesz pozbyć się nadmiaru kilogramów ?

To tylko – marsz z kijkami!

Osoby uprawiające Nordic Walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie ale równomiernie, angażują prawie 90% swoich mięśni. Spacer z kijkami to odciążenie stawów kolanowych, biodrowych i kręgosłupa. Ruch ten prowadzi do większego ich wzmocnienia i wpływa pozytywnie na sprawność sercowo-naczyniową całego organizmu (dobre zaopatrzenie komórek w tlen, poprawa wydolności serca, redukcja nadciśnienia). Jest zalecany w profilaktyce nadwagi, osteoporozy. Podczas tradycyjnego spaceru spalamy około 280 kcal. a podczas marszu techniką Nordic Walking do 400 kcal. w czasie godziny. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności.

,,Nordic Walking jest najbliższy perfekcyjnemu ćwiczeniu” – określenie amerykańskich naukowców zawarte w czasopiśmie ,,Sports Medicine”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: