Sekcja Pilates

Opiekun sekcji: Maria Łapawiec

Prowadząca zajęcia: Iwona Rydz

MENS SANA IN CORPORE SANO

Nazwa Pilates pochodzi od nazwiska twórcy tej metody ćwiczeń Josepha Pilatesa. Metoda ta składa się z bardzo efektywnych ćwiczeń, które mają na celu rozciąganie i spinanie wszystkich mięśni poprawiając siłę, równowagę, elastyczność i koordynację. Ćwiczenia, typowo rehabilitacyjne, wykonujemy przy spokojnej muzyce w odciążeniu (na matach) i zgodnie z rytmem oddechu. Nie ma tu ostrych i dynamicznych ruchów, które są niedobre i niewskazane dla stawów seniorów.

Pilates przynosi pozytywne korzyści zarówno fizyczne jak i psychiczne. Uczy prawidłowego oddechu, rozluźniania mięśni i relaksacji. Pomaga w bezpiecznej rehabilitacji kontuzji stawów przy pełnej stabilności kręgosłupa równoważąc siłę mięśni po obu stronach ciała.

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: